[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 590: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 646: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 1068: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3843)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 1068: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3843)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 81: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 81: Undefined variable: Array
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 81: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 81: Undefined variable: Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 5133: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3843)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 5133: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3843)
Utrusting för instruktörer till salu - Hängflygförbundets Utbildningscentral

Utrusting för instruktörer till salu

Vingar, selar & andra flygprylar till salu. Säljs av privata personer - Hängflygförbundet förmedlar men inte direkt ansvarar för något av det som erbjuds i tråden.
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1107: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
sälj admin
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1107: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Utrusting för instruktörer till salu

Inläggav sälj admin » 27 apr 2018 18:31

Hängflygskola säljes 30000 kr för hela paketet. Allt eller inget. Har problem med ena axeln och får nog avveckla allt som inte är bra för den. Listar nedan vad jag har och vad jag tycker varje sak är värd även om jag inte säljer sakerna separat förutom bygelbenen som även passar på Falcon 3/4 170. Hör bara av dig om du är seriöst intresserad så kollar vi mer exakt på vad jag har i garaget.

Tecma Ecole/Spiral skolvinge med hjul och ca 5 extra bygelben. Sliten men fungerar bra. 3000:-

Jag brukar börja utbildningen med Ecolen. När de kan flyga med den går vi över till Condoren (den är något lättare att flyga än Wills Wing Alpha). När de kan flyga med Condoren är backglidningskursen klar och de kan fortsätta med någon nybörjarvinge. Jag tycke inte man skall hoppa över första steget med Ecolen. Det tar längre tid och sliter mer på utrustningen.

Wills Wing Condor 225 från 2009 med hjul. Får endast användas för backglidning eller bogsering på max 20m. Får endast säljas till instruktör. Lämplig vinge om man kör backglidning där det blåser, t ex i Hammar. Fint skick. 10000:- 10st extra bygelben 450:-/st 1st extra styrstång. 600:-/st Extralattor.

Charly Kniehänger från Finsterwalder 2010 i mycket bra skick. Mycket bra selar avsedda för utbildning i backe och bogsering. Kan även användas vid vanligt flyg men man flyger inte gärna mer än två timmar med de selarna. 2st M och 2st L. 1500:-/st

Kochfluck från Finsterwalder 2010. 1st. Nyskick, knappt använd. Bra säker fluck. 1300:-

Charly Insider hjälmar. 3st strl L. Nästan nya men kanske lite svettiga efter slitsamma dagar i skolbacken. 700:-/st

Lite annat som extrakrokar, en gammal vario, några gamla selar för backglidning och andra småsaker jag samlat på mig.

Finns i närheten av Göteborg. Mats Olsson 0703-482638

Återgå till "Utrustning till salu"